The Three Pillars of ‘Corporate Web 2.0’: A Model for Definition
Alexander Stocker, Gisela Granitzer, Anwar Us Saaeed, Claudia Wagner
Abstract: There is plenty of hype around the term Web 2.0. While the change of the web has gathered increased attention from the Web 2.0 community itself, it seems that the corporate world feels unconfident how to apply the principles of the Web 2.0 to their businesses. Due to the ambiguity and fuzziness of the concepts describing Web 2.0 there is a lot of uncertainness. Highly affected industry branches like the media industry show interest but their fears of loosing their competitiveness because of not knowing how to handle the phenomenon Web 2.0 are evenly strong. Nevertheless, little academic work has been conducted on the implication of Web 2.0 to the business domain. This paper bridges the gap in having a deeper look into the phenomena of Web 2.0 leading to the development of a more graspable model for corporate use of Web 2.0 encapsulating a business focus and hence defining the term Corporate Web 2.0. By showing how the introduced model is applied, it helps companies including the media and other businesses to derive a business value from the new Internet.
Zitat: Stocker, Alexander; Us Saed Anwar, Dösinger Gisela; Wagner, Claudia: The Three Pillars of Corporate Web 2.0: A Model for Definition, in: Proceedings of Triple-I`07, Graz, Austria, Septermber 2007.
Download Beitrag
Informationsmanagement, Wissensmanagement, Web 2.0, Enterprise 2.0, Social Media, Semantic Web
Beliebte Beiträge
-
Die Nutzung von Social Media entlang der Wertschöpfungskette ist eines meiner liebsten Themen. Doch wie können zukünftige Anwendungsfälle vo...
-
Das Thema Suche im Unternehmen (Enterprise Search) wurde bisher zumindest von der wissenschaftlichen Community so weit erfolgreich ignoriert...
-
Am 17. und 18. Oktober findet der Innovationskongress 2011 in Villach (Österreich) statt. Ed Wohlfahrt ist beim Innovationskongress für Soc...
-
Wer öfters meinen Blog liest, weiß inzwischen bestimmt, dass ich gerne gemeinsam mit Johannes Müller von Siemens publiziere. Jonny Mueller ...
-
Das Thema Erfolgsmessung und Enterprise 2.0 begeistert mich schon seit längerer Zeit. Motiviert wurde ich durch zahlreiche Gespräche mit mei...
-
Ich bin wieder dabei :) Martin Ebner hat mich heuer nun schon zum dritten Mal in Folge eingeladen, einen Vortrag über Enterprise 2.0 in der...
-
Nach einjährigen Veranstaltungsabstinenz freue mich heuer wieder über einen Vortrag bei den Kremser Wissensmanagement-Tagen . Bei den 1. Kre...
-
Gemeinsam mit Johannes Müller von der Siemens Schweiz AG habe ich einen Beitrag über References+ verfasst, der im Journal of Systems and In...
-
Abstract: Linked Data is as essential for the Semantic Web as hypertext has been for the Web. For this reason, the W3C community project Lin...